Donatie ANG 100.000 aan Voedselbank Curaçao

Stichting Johannes Bosco heeft de Voedselbank Curaçao een donatie van Naf 100.000 voor het jaar 2021 toegezegd. Daarmee doet de stichting een schepje bovenop de donatie van Naf 18.000 die de voedselbank de afgelopen jaren ontving en die in 2020 al werd opgeschaald naar Naf 49.500.

David Serphos, interim-directeur van Sichting Johannes Bosco: “De Voedselbank heeft naast haar reguliere werk fantastisch werk gedaan tijdens de Corona-pandemie en doet dat nog. De Voedselbank vindt in ons een bondgenoot bij de armoedebestrijding op Curaçao, een probleem dat groter is dan menigeen denkt en dat in tijden van crisis meer aan het licht komt.”

Sheryl Losiabaar, voorzitter van Voedselbank Curaçao nam onlangs de symbolische cheque dankbaar in ontvangst. “De betrokkenheid van Stichting Johannes Bosco bij ons werk is een zeer grote steun in de rug. Het laat zien dat zij middenin de samenleving staan en de noden willen verlichten waar deze zich voordoen. Wij kunnen met deze royale donatie veel goeds doen”, aldus Losiabaar.

Stichting Johannes Bosco is al bijna 75 jaar actief op Curaçao. De stichting financiert onder meer projecten op het gebied  van jeugd- en jongerenwerk en ouderenzorg. Serphos: “Wij willen daar zijn waar kansarme delen van onze bevolking met goede projecten en initiatieven worden geholpen. Met name op het gebied van de jeugd voelen wij een morele plicht. Wij willen helpen er alles aan te doen dat kinderen uit minder bedeelde gezinnen dezelfde kansen krijgen als andere kinderen. Armoede en kansongelijkheid moeten hoger op de maatschappelijke agenda. Wij zullen daar ons best voor doen.”

Foto: Interim-directeur David Serphos (rechts) van Sichting Johannes Bosco overhandigt een symbolische cheque van Naf 100.000 aan Sheryl Losiabaar van de Voedselbank (links) en twee vrijwilligers.