Stichting Johannes Bosco bestaat vandaag 75 jaar

Op 25 juli 1947 werd Stichting Johannes Bosco op Curaçao opgericht.
De Stichting viert dat vandaag met de plaatsing van een nieuw bord bij het kantoor op Sta. Rosaweg 39.

Kruisvaarders en Broeders
Het goede werk begon (eigenlijk al 10 jaar eerder, in 1937) met de komst van leden van het genootschap Kruisvaarders van Sint Jan, die later de “Broeders van Brakkeput” genoemd zouden worden. Zij leerden werkloze jongens van 12-16 jaar een vak en boden met hun internaat onderdak aan op Curaçao schoolgaande jongens uit Aruba, Bonaire en St. Maarten, waar toen nog geen middelbare- en beroepsopleidingen bestonden.

Hulp aan de samenleving
75 jaar later helpt de Stichting nog steeds jeugd en jongeren om een kansrijke toekomst tegemoet te gaan. Maar ook anderen in de samenleving die hulp nodig hebben, zoals ouderen, zieken en slachtoffers van geweld.

De weg naar de Stichting
Volgens interim-directeur David Serphos is het de wens van Stichting Johannes Bosco dat meer organisaties de weg weten te vinden naar de Stichting om een projectsubsidie aan te vragen. “Met dit bord is ons kantooradres fysiek in elk geval niet te missen!”